Po 1000 km od wymiany olej, w 2.0 benz. wygląda jak z diesla
Olej Mobile 1 - 5W-50 - wymieniłem po 180 tys km. Zrobiłem 1000km i teraz wyglada na bardzo ciemny. Wiem z własnego doświadczenia że w dieselach to rzecz zupełnie normalna. Natomiast w silnikach benzynowych, a tak miałem w Toyocie, olej był przez cały czas klarowny. Jeżdżę Skodą od niedawna 4tyg.. Nie wiem czy ten typ tak ma. Dla mnie jest to dziwne. Prosze osoby jeżdżące benzyniakami o ich doświadczenia w tej kwestii. Czy nie jest to tak że szybkie zciemnienie oleju jest objawem jakiś nieprawidłowości? Przejechałem Skodą jakieś 7 tys. km, więc proszę o rozwianie obaw lub "wyczulenie na...". Aha uszczelka koreka od wlewu oleju jest trochę zparciała.
I jeszcze jedno. W porównaniu do Toyoty Cariny w Octavii jest bardzo głośno. Najbardziej dokucza mi świst powietrza przy duzych prędkościach. Ale nie mogę go zlokalizować. Wiem ze wymienioną miała przednią szybę. Jak sprawdzić na postoju czy została ona dobrze wklejona?
Jak zmieniales olej wymieniales filtr oleju i powietrza rowniez?? Na jakim oleju popdrzednio jezdzilo auto, bo mowisz ze je kupiles. Mozliwe jest, ze silnik mial juz troche nagarow, a teraz na nowym oleju o lepszych wlasciwosciach myjacych/czyszczacych przedmuchales silnik i olej zrobil sie ciemniejszy. Jedna wymiane mozna zrobic w przyszlosci szybciej kolo 10kkm i zobaczyc jak wtedy bedzie sie sprawa miala.
A swist dochodzacy skad?? Uszczelki przy malych szybkach tylnych drzwi czasem halasuja. Do tego sprawdz oslony pod spodem, czy cos nie odstaje - czasem mala szczelina przy wiekszej predkosci jest jak dziura
przebieg nie jest najmniejszy, ja bym sie nie przejmowal.
jaki olej miales poprzednio?
[ Dodano: Nie 12 Mar, 06 17:12 ]
Zamieszczone przez Maicroft
Jak zmieniales olej wymieniales filtr oleju i powietrza rowniez?? Na jakim oleju popdrzednio jezdzilo auto, bo mowisz ze je kupiles. Mozliwe jest, ze silnik mial juz troche nagarow, a teraz na nowym oleju o lepszych wlasciwosciach myjacych/czyszczacych przedmuchales silnik i olej zrobil sie ciemniejszy.
otoz to, Maicroft byl szybszy
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Filtry wymieniłem wszystkie, nawet kabiny. Olej poprzednio taki sam. Wymiana dokonana w ASO, przy okazji wymiany rozrządu. wczesniej zuzyty olej po 15 tys. miał podobny wygląd. Aha teraz ja wszedłem pod samochód, zauwazyłem że w misce olejowej jest jakieś gniazdo. Żadne przewody nie są do niego podłączone. Co to jjest jakies "nadmiarowe" w mojej wersji czy też coś mi ubyło z instalacji.
Co do szumu, jak kierowca w czasie jazdy mam ograniczone mozliwości poszukiwań. Jak bedzie cieplej to dam zonie pojechać tylko nie wiem czy ona przekroczy 120km/h. Teraz jak z fotela przysunę głowę do szyby to wyraźniej słysze gwizd. Z tym że wiem że jest to odrobine złudne badanie.
Pozdrawiam
Artur
[ Dodano: Nie 12 Mar, 06 17:34 ]
Świece też wymienione na nowe Bosch. Tak przynajmniej zapewnili mnie w ASO, bo iestey nie mogłem być przy serwisowaniu auta.
[ Dodano: Nie 12 Mar, 06 17:39 ]
Auta nie kupiłem jest to auto słuzbowe. Jeżdził nim mój kolega, zawsze serwisowane w ASO. Olej filtry wyminione zawsze na czas tzn. 15 tys. Zmieniłem je ze względu na lepsze siedzenia oraz twardze zawieszenie. Staram sie o nie nalezycie zadbać i stąd te pytania.
arteles, Ja mam ten sam sylnik i olej po wymianie bardzo szybko własnie ciemnieje. JA mam silnik zalany Mobilem 1 0W40. a co to tego gniazga w misce olejowej to nie lukałem tam ostatnio ale nie pamietał zebym takie cos miał - w który miejscu to jest u ciebie??
Carina była 2.0 benzyna. O Auto lubię zadbać nie wazne słuzbowe, moje czy pożyczone od kumpla.
Cholera nie wiem nic o tym gnieździe. W książce serwisowej nie ma żadnej wzmianki o wymianie miski. Więc raczej nie była wymieniona. Pasuje mi to na czujnik poziomu oleju. Od którego roku był on na stanie?
nico21 - w okolicy korka spustowego oleju jest to gniazdo. Dziwne to trochę zachowanie z tym olejem - ale skoro masz podobnie wiec moze nie ma podstaw do zmartwienia.
[ Dodano: Nie 12 Mar, 06 22:15 ]
Jak bedę miał wjazd na kanal to pstryknę fotkę tego gniazda.
No więc zaczne od Toyoty. To faktycznie dobre auto, bezawaryjne, przejechałem nim ponad 80 tys. z 225 kkm przebiegu - absolutnie!!! żadnych problemów. To tyle na tym forum o Carinie. Polecam tacie.
teraz o Skodzie. To auto mi bardziej pasuje, ale...
Przez pomyłkę żle odczytałem oznaczenie silnika. Powinnoono być APK. Reszta objawów bez zmian. Oto zdjęcie tego gniazda. Wracając do czujnika. "Mam brak" czegoś? Czym grozi "niemanie" tego czegoś.
arteles, Nie panikuj - olej moze byc ciemny, a ze w toyocie byl klarowny, to nie wierze. Musi byc ciemny. Ciemny bursztyn jest, ale jak sie jezdzi na gazie. Na banzynce tez ciemnieje, bo mimo ze to benzyna, to sadza tez powstaje. Olej sie spala. Poza tym zostaje ci czesc oleju i bierze barwe od pozostalego w ukladzie pol litra. Ja mielem wczesniej auta benzynowe i zawsze sie olej czarny robi po chwili jezdzenia. A 180 tys to pikus. Silnik powinien wytrzymac z 400 tys.
Co do halasu, to jak kupowalem swoja skode, to staly dokladnie 3 takie same. Roznily sie tylko iloscia poduszek i komputerem. I jezdzilem trzema i wyraznie 2 chodzily glosniej. Z tym, ze najglosniej chodzila ta z przebiegiem posrednim tzn 120 tys. Nie wiem od czego to zalezalo, bo nie wygladala na wytluczona.
Dig Dug, W Carinie Olej był klarowny, każde 15 tys. Po wymianie w dieslu Opla był a w Skodzie jest ciemny, czarny . Ok. skoro tak macie to może tak musi byc. Z doświadczeń z Toyota miałem inne spostrzeżenia z benzynami. Stąd Was pytam. Temat koloru oleju zamykam.
Co z tym gniazdem czujnika pustym. Czy to jest zaślepka, czy może powinno tam byc podłączony przewód i do czego. Nic pod maska nie wisi. Żadna kontrolka na desce nie świeci.
Ja myślę, że po prostu miałeś zmienianą miche na taką z czujnikiem poziomu. Nie masz pewnie miejsca na tablicy, nie masz czujnika więc nic nie świeci. W Twoim roczniku chyba ich nie montowali. Czujnik pomaga bo nie trzeba zaglądać do bagnetu od oleju, czujnik sam się odezwie kiedy oleju będzie mało. Jeśli go nie ma musisz czasem sprawdzić sam bagnetem.
Ok, dzięki za pomoc. Raczej nieprawdopodobne z ta wymianą miski. Ale .... kto wie co kumplel z autem mógł robić. W takim razie - Sprawdzanie poziomu oleju przy kazdym tankowaniu jak książka pisze i w drogę.
Co do hałasu, wyciszę drzwi, wymienię łozysko bo też chyba huczy, zmiana opon na letnie i nastąpi cisza. Jaknie stopery w uszy.
Komentarz